Letošní derby bude mít pivní příchuť. Pražský pořadatel TMM včera oznámil akvizici nového sponzora, kterým se stane Staropramen. Atraktivní partner se ke sponzorování velkého dostihu vrací po řadě let, v roce 1994 se prezentoval jako titulární sponzor Velké pardubické. Nyní podpoří derby jako druhý pivovar v historii - ještě v éře pořadatele Turf IPS se Ray of Lightovo derby v roce 1999 běželo pod patronátem Velkopopovického kozla. "Pro sponzora je stěžejní zviditelnění značky, každý chce atraktivní reklamu zaměřenou na určitou cílovou skupinu a jasně měřitelné výsledky. Derby je událostí, která přitahuje širší publikum a je tudíž zajímavou reklamní platformou," řekl ředitel pražského závodiště Petr Drahoš s tím, že ze strany Velké Chuchle je zájem o dlouhodobější spolupráci.
Reklama na letošní modrou stuhu by tak měla být spojena se jménem pivovaru. Pod názvem 88. Staropramen České derby budou v Praze k vidění plakáty či světelné reklamy. Podle Drahoše není vyloučen ani typ prezentace, který známe ze zahraničních závodišť a do Prahy zatím zavítal jen jednou v souvislosti se sponzoringem St. Legeru společností Tattersalls: sponzorská loga přímo na účastnících, tedy na startovních číslech a vodičských bundách. "Můžeme reklamnímu partnerovi nabídnout relativně hodně," řekl Drahoš.
Už nyní funguje v rámci webu závodiště speciální stránka dostihu, která akcentuje společenskou a sportovní prestiž derby. Velkou celostátní akci jako byla televizní reklama, kterou TMM před pěti lety vyzkoušela s dřívějším sponzorem Setuzou, ovšem letos nelze čekat. "To člověk musí vidět reálně, takové kampaně se připravují dlouhodobě, jsou zaměřeny na jasné cílové skupiny a dělají se z konkrétních důvodů," dodal Drahoš.
Prestižní spojení derby s velkou pivní značkou je podle něj logickým krokem - závodiště a pivovar jsou vlastně sousedy, společnost má několik stovek metrů od Chuchle sklad, a Staropramen se na závodišti čepuje už léta. "Má to smysl. Silný partner, který má zvládnutou logistiku svých výrobků, a v dané lokalitě je pro něj partnerství zajímavé," přemítá Drahoš.
Pokud by se akvizice Staropramenu ukázala jako dlouhodobá spolupráce, management pražského závodiště by vyřešil jeden z velkých otazníků poslední doby. Po odchodu dlouholetého sponzora Setuzy se stalo sponzorství největšího rovinového dostihu nepříjemně otevřenou záležitostí. Loni na poslední chvíli zaskočila společnost Conseq, letošní ročník byl původně vypsán bez sponzora. "Zájemců byla celá řada, ale jedná se o strategické rozhodnutí, které je spojeno s prezentací celého závodiště. Nedělá se ad hoc - takové věci se ve velkých firmách léta plánují," zdůvodnil dlouhé čekání Drahoš.