"Tohle tak těžké nebude," zasmál se Günther Barth a poposedl na židli v komentátorské kukani pod střechou hlavní tribuny berlínského závodiště Hoppegarten. Kdesi na horizontu se krčila dvojice koní. Hlas Hoppegartenu se tentokrát nepotřeboval učit dresy, ale o to pozorněji musel sledovat monitor, neboť ze svého stanoviště nedohlédne volným okem na začátek zdejší přímé dráhy. Pak se ozvalo z vysílačky "Gleich geht es los!" a německý turf zažil první match od roku 1907. Co bývalo v bohatýrských dobách dostihové historie vnímáno jako souboj dvou koní (a majitelů) na ostří nože, bylo v červenci 2015 oprášeno jako hec dvou spřátelených majitelů. Jejich valaši Gamgoom a Ach Was už vyhráli celou řadu dostihů, ale rozhodně nepatří k hvězdám německého turfu. Majitelé, posléze závodiště a nakonec jistá sázková kancelář coby sponzor nicméně vycítili slušný marketingový potenciál. Ačkoli sportovní hodnota souboje valachů byla mizivá - Ach Was by za normálních okolností musel nést o 8,5 kg méně než Gamgoom - match nadchl sociální sítě i celostátní média. Zúčastněné stáje jej totiž pojaly jako velký happening, do sedel angažovaly dvě populární jezdkyně a byly kromě slušné publicity odměněny i neuvěřitelnou atmosférou. Ať match, večerní dostihy nebo jiné nápady - pokud jde o popularizaci turfu, nejsou žádné hranice.